
De Belgische sopraan Griet De Geyter treedt in heel Europa op met een breed repertoire dat oratoria, opera, kamermuziek en lied omvat. Tot haar operarepertoire behoren rollen als Pamina (Die Zauberflöte), Susanna (Le Nozze di Figaro) en zowel Amor als Euridice in Glucks Orfeo ed Euridice. Ook op het gebied van geestelijke muziek maakt ze indruk met uitvoeringen van onder andere Bachs Matthäus Passion, Händels Messiah, Mozarts Requiem, Pergolesi’s en Boccherini’s Stabat Mater en Fauré’s Requiem.
De Geyter werkt samen met internationaal gerenommeerde dirigenten zoals Philippe Herreweghe, Vladimir Ashkenazy, Jos van Veldhoven en Richard Egarr. Daarnaast zingt ze met ensembles als de Nederlandse Bachvereniging, Collegium Vocale Gent, BachPlus, Akademie für Alte Musik Berlin en Concerto d'Amsterdam. Als kamermusicus werkt ze regelmatig samen met pianisten zoals Nicolas Callot, Liebrecht Vanbeckevoort en Barbara Baltussen. Samen met haar broer en klarinettist Rik De Geyter en pianist Nicolas Callot is ze medeoprichter van Trio MELEAS. Met Nicolas Callot en Bart Rodyns brengt ze in 2019 Clara’s Heart uit, een live-opname bij Warner Classics/Klara rond Clara Schumann. Haar soloplaat Stille Klagen met Duitse barokmuziek (samen met il Gardellino en organist Leo van Doeselaar) verschijnt in 2020. Daarnaast is De Geyter actief als zangpedagoge en geeft ze al ruim twintig jaar zowel solo- als ensemblezang.
Na haar masterdiploma’s zang en blokfluit aan het Lemmensinstituut in Leuven, vervolmaakt De Geyter haar zangopleiding aan de Nederlandse Opera Academie in Den Haag en Amsterdam. In 2007 studeert ze magna cum laude af aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, waar ze ook de ‘Ruim Baan Voor Talent’-prijs ontvangt om verder te studeren bij Jard van Nes en Margreet Honig. Ze volgde masterclasses bij onder andere Christian Gerhaher, Julius Drake, Françoise Pollet en Rudolf Jansen, waarmee ze haar techniek en interpretatie verder verfijnd heeft.
